no-img
پروژه دانلود

معرفی و دانلود کتاب آل چوپان ابوالفضل نبئی | پروژه دانلود

پروژه دانلود

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
معرفی و دانلود کتاب آل چوپان ابوالفضل نبئی
pdf
آگوست 26, 2024
حجم فایل : 8MB
ابوالفضل نبئی
۲۵,۰۰۰ تومان

معرفی و دانلود کتاب آل چوپان ابوالفضل نبئی


دانلود رایگان pdf کتاب آل چوپان ، کتاب تاریخ آل چوپان نخست در سال هزار و سیصد و پنجاه توسط خود مولف یعنی دکتر ابوالفضل نبئی در سیصد و هشتاد صفحه به چاپ رسید چوپانیان (آل چوپان) دودمانی بودند که طی سده هشتم (۷۳۸–۷۵۸ق) در قسمتی از ایران حکومت کردند. این دودمان سلسله‌ای از امرا بود که پس از درگذشت ابوسعید بهادرخان آخرین ایلخان مغول در قسمتی از ایران حکومت کرد. مؤسس آن امیر شیخ حسن چوپانی پسر بزرگ‌تر امیر تیمورتاش بن امیر چوپان سلدوز است و پس از او برادر کوچک‌ترش امیر ملک اشرف چوپانی حکومت کرد. پادشاهان خاندان چوپانی منحصر به همین دو تن است. برای دانلود کتاب با سایت پروژه دانلود همراه باشید.

درباره و خلاصه کتاب آل چوپان

“خلاصه کتاب آل چوپان “ چوپانیان، خاندانی حکومتگر از قبایل مغول، منسوب به امیر‌چوپان، که در دستگاه ایلخانیان از گیخاتو، پنجمین ایلخان تا ابوسعید بهادرخان، نهمین و آخرین ایلخان بزرگ، صاحب مقام و شهرت بودند و پس از آن تا استیلای تیمور بر بخش بزرگی از قلمرو غربی مغول به استقلال فرمان می‌راندند.
امیرچوپان، چوپان بن ملک بن توداؤن (مق‍ 728ق/ 1328م)، نخستین دولتمرد این خاندان که به قبیلۀ سولدوز، از قبایل مغول منسوب است و در زمان هلاگوخان به ایران آمد (رشیدالدین، 1/177- 178؛ ابوالقاسم، 8؛ بناکتی، 362-363). نیای بزرگ این خاندان سورغـان شیره، چنگیز را از اسـارت قوم تـایچیوت ــ از طوایف مغول ــ رهانیده بود و ازاین‌رو، خاندانش مورد توجه و احترام چنگیزخان بود و آنان را «به غایت نیکو می‌داشت .

دانلود رایگان کتاب آل چوپان

____________________________

📕نام کتاب: کتاب آل چوپان

____________________________

🖊️نویسنده: ابوالفضل نبئی

____________________________

📃تعداد صفحات : 387 صفحه

____________________________

🏷️موضوع کتاب: تاریخی 

____________________________

بخشهایی از پی دی اف کتاب آل چوپان

 اینها گر چه ظاهرا خطبه بنام خود نخواندند و سکه به نام خود نزدند و از نوادگان چنگیز خان (بانی امپراطوری مغول) کسی را پیدا کرده و بتخت خانی نشانده و آلت دست خود قرار دادند و بنام آنها مقاصد سیاسی شان را تعقیب نمودند و حاکم مطلق دولت خودشان بودند و از آنهائی که اقدام باین عمل کردند از نوادگان امیرچوپان دو برادر بنامهای شیخ حسن چوپانی یاشیخ حسن کوچک و برادرش ملک اشرف است ، که اولی ساتی بیک دختر اولجایتو سلطان و زوجه امبر چوپان و بعد سلیمان خان از نوادگان هولاکوخان ( بانی سلسله ایلخانیان منول ) بمدت چهار سال و دومی بنام انوشیروان بمدت چهارده سال زمامداری کردند ، پسران دیگر امیرچوپان چون تیمورتاش و شیخ محمود و امبر سورغان در سرزمینهای آسیای صغیر (ترکیه) و گرجستان مدتها باستقلال امارت داشته اند .
حکومت آل چوپان درسر زمینهای نامبرده در واقع دنباله حکومت مغول در ایران است ، چه گذشته از اینکه این قوم خود شاخه ای از اقوام و طوایف مغول بودند ، در اثر ازدواج این اقوام باهم دیگر بک نسبت همخونی نیز پیدا کردند همان روش وسیره مغولی را ادامه داده ، منتها بانیت استقلال طلبی و شهرت جوئی ……

بیوگرافی کوتاه از ابوالفضل نبئی

دکتر ابوالفضل نبئی در سال 1316 خورشیدی در اردبیل به دنیا آمد وی تحصیلات خود را تا مقطع دکترای تاریخ در دانشگاه های داخل و خارج از کشور به پایان رسانید و در زمینه های مختلف علمی مانند نجوم و گاه شماری، اسطرلاب و نحوه ی کاربرد آن، هنر و معماری، جغرافیای تاریخی پژوهش های ارزنده ای از خود به یادگار گذاشته است .

آثار برجسته ابوالفضل نبئی

  • تاریخچه ی تقویم
  • هدایت دانشجویان به استفاده از اسطرلاب

چرا pdf کتاب آل چوپان را باید خریداری کنید؟

حال سوال این است ، چرا pdf رایگان کتاب آل چوپان را باید خریداری کنید؟ شما هم اگر دوست دارید از زمان های قدیمی سلسله های ایران مطالعه کنید ما به شما کتاب آل چوپبا سایت پروژه دانلود همراه باشید .

 



موضوعات :
کتاب تاریخی

تصاویر پیش نمایش


معرفی و دانلود کتاب آل چوپان ابوالفضل نبئی-1
معرفی و دانلود کتاب آل چوپان ابوالفضل نبئی-1
معرفی و دانلود کتاب آل چوپان ابوالفضل نبئی-1
معرفی و دانلود کتاب آل چوپان ابوالفضل نبئی-1
معرفی و دانلود کتاب آل چوپان ابوالفضل نبئی-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *