no-img
پروژه دانلود

معرفی و دانلود کتاب پاسارگاد علی سامی | پروژه دانلود

پروژه دانلود

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
معرفی و دانلود کتاب پاسارگاد علی سامی
pdf
آگوست 26, 2024
حجم فایل : 3MB
علی سامی
۲۰,۰۰۰ تومان

معرفی و دانلود کتاب پاسارگاد علی سامی


دانلود رایگان pdf کتاب پاسارگاد ، این کتاب پاسارگاد که برگرفته از قدیمی‌ ترین پایتخت کشور شاهنشاهی ایران در سال ۱۳۳۰ به چاپ رسیده است که در این کتاب یافته‌های باستان‌ شناسی درباره پاسارگاد شرح داده‌ شده است . با سایت پروژه دانلود همراه باشید .برای دانلود کتاب با سایت پروژه دانلود همراه باشید.

درباره و خلاصه کتاب پاسارگاد

“خلاصه کتاب پاسارگاد “ کتاب پاسارگارد یا قدیمی‌ترین پایتخت شاهنشاهی ایران می‌گوید: این کتاب شامل مطالب بسیار مهمی درباره پاسارگاد و آثار هنری آن است. دلیل این امر دسترسی مولف به آثار و ذوق سرشار او برای خواندن بود. در نتیجه کتاب پاسارگاد سامی هم مشمول مطالب دست اول درباره‌ کاوش‌های شخصی او در محوطه‌ کاخ‌ها، باغ شاهی و تعمیراتی است که در جاهای مختلف کرده است و هم بیان آثار قبل از تاریخ آن خطه و آثار بعدی به خصوص بناهای اسلامی و بدین خاطر جامعیت خاصی دارد. ترجمه‌ انگلیسی این کتاب توسط «رالف نُرمن شارپ» در ۱۳۳۶ خورشیدی باعث شد که این اثر گران بها در دست همه‌ محققان بعدی قرار گیرد. نقشه‌های آثار موجود در این کتاب بسیار سودمند است.

دانلود رایگان کتاب پاسارگاد

____________________________

📕نام کتاب: کتاب پاسارگاد

____________________________

🖊️نویسنده: علی سامی

____________________________

📃تعداد صفحات : 280 صفحه

____________________________

🏷️موضوع کتاب: باستان شناسی 

____________________________

بخشهایی از پی دی اف کتاب پاسارگاد

 نویسنده هنگامی که از شیراز به طرف اصفهان برویم چون از تنگه پر پیچ و خم و مخوف سعادت آباد بگذریم دست چپ جاده شیراز به اصفهان خیابانی است به درازای سه کیلومتر که پس از عبور از رودخانه ای بنام بلوار منتهی به آرامگاه و پایتخت کوروش بزرگ بنیان گذار بزرگنرین امپراطوری شرق باستان و فرمانروای کل آسیا میشویم . این دشت سرسبز که امروز آن را دشت مرغاب و دشت مادر سلیمان می نامند ، و از روده بهمین نام مشروب میشود در بیست و پنج قرن پیش مرکز باشکوه ترین دربار سلطنتی جهان بوده است ….

بیوگرافی کوتاه از علی سامی

علی سامی مدرس، باستان شناس و حفار برجسته محوطه های باستانی ایران بود. کارنامه پربار علمی و فرهنگی او نشان از علاقه ویژه وی به فرهنگ و تاریخ ایران باستان دارد که می‌تواند الگویی مناسب برای افرادی باشد که می‌خواهند در این عرصه گام بگذارند.

آثار برجسته علی سامی

  • تمدن هخامنشی
  • تمدن ساسانی

چرا pdf کتاب پاسارگاد را باید خریداری کنید؟

حال سوال این است ، چرا pdf رایگان کتاب پاسارگاد را باید خریداری کنید؟ سامی یکی از معدود بازماندگان نسل اول باستان‏‌شناسان ایرانی بود که در کار خود خوش درخشید و به جرأت می‌توان او را از نظر کیفیت و کمیت کاوش‌ها و پژوهش‌های آثارش، یکی از پرکارترین محققان باستان‌شناس دانست که شانه به شانه باستان‏‌شناسان غیرایرانی گام برداشته و چیزی کمتر از آنها ندارد و با وجود نداشتن تحصیلات در دانش باستان‌شناسی، مجموعه کارهای علمی و تألیفاتش در این زمینه، بسیار استادانه و عالمانه انجام گرفته است تا آنجا که تألیفات سامی در زمره کتاب‌های مأخذ باستان‌شناسی است که پژوهشگران، ناگزیر همواره از آنها سود می‌جویند . با سایت پروژه دانلود همراه باشید .

 



موضوعات :
باستان شناسی

تصاویر پیش نمایش


معرفی و دانلود کتاب پاسارگاد علی سامی-1
معرفی و دانلود کتاب پاسارگاد علی سامی-1
معرفی و دانلود کتاب پاسارگاد علی سامی-1
معرفی و دانلود کتاب پاسارگاد علی سامی-1
معرفی و دانلود کتاب پاسارگاد علی سامی-1

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *