no-img
پروژه دانلود

معرفی و دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران | پروژه دانلود

پروژه دانلود

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
معرفی و دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران
pdf
آگوست 21, 2024
حجم فایل:3MB
جبران خلیل جبران
۱۵,۰۰۰ تومان

معرفی و دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران


معرفی و دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه نوشته شخصیت اصلی این داستان پیامبر است که به‌نام مصطفی‌ ـ برگرفته از یکی از نام‌های حضرت محمد ـ شناخته می‌شود و از این حیث به پیامبرِ خاتم و پیامبرانِ عهد عتیق شبیه است که ادعا می‌‌کند گوینده نیست، بلکه سخن را از دیگری می‌گیرد. پیامبر آل مصطفی 12 سال است که در شهر اورفالس زندگی می‌کند و در آستانهٔ سوارشدن به کشتی است تا به خانه برود. گروهی از مردم جلوی او را می‌گیرند و پیامبر برایشان از موضوعاتی مانند زندگی و وضعیت انسان، عشق، ازدواج، خوردن،‌ آشامیدن، شادی، غم، جنایت و مکافات، زیبایی، زمان، دین، لذت و مرگ می‌گوید.
درواقع جبران در این کتاب از تمامِ مشکلات انسان‌ها سخن گفته است و قصد دارد این مفهوم را به خواننده برساند که سرشت انسان، سرشتی پاک است و ناسازگاری‌های زندگی بدین دلیل رخ می‌دهند که انسان نتوانسته به درک درستی از زندگی برسد. . برای خرید کتاب پیامبر و دیوانه یا دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه با سایت پروژه دانلود همراه باشید.

درباره و خلاصه کتاب پیامبر و دیوانه

در این کتاب جبران، از فردی دیوانه و چگونگی دیوانه‌شدنش می‌گوید. این فرد فکر می‌کند پیش از آن‌که بسیاری از خدایان متولد شوند به دنیا آمده و احساس می‌کند نقاب‌هایش را دزدیده‌اند و حالا صورت برهنه‌اش نمایان شده و دیدگاهش به جهان تغییر کرده است. شخصیت اصلیِ دیوانهٔ جبران، با نگرشِ کسی به هستی و انسان و اشیا می‌نگرد که انگار نور نبوت‌آسای حقیقت بر او تابیده است و برای همین از مردم می‌خواهد هر چه را او می‌بیند، ببینند. گاه نیز در دفاع از صِدق دیده‌های خود بر مردم می‌شورد یا از آن‌ها کناره می‌جوید. مردم هم که از درک مکاشفاتِ او عاجزند او را نابهنجار و دیوانه می‌خوانند و او هم مانند همهٔ بیداردلان و پیامبران آوارگی، رنج و تبعید را برمی‌گزیند.
این مجموعهٔ تأمل برانگیز از تمثیل‌های عجیب، ظریف اما معنادار، نوری کنایه‌آمیز بر باورها، امیدها و بیهودگی‌های نوع بشر می‌افکند. بسیاری پس از خواندن این کتاب آثار رابیندرانات تاگور بزرگ‌ترین شاعرِ ایالت بنگال و یا نیچه را به یاد می‌آورند که هر دو تأثیراتی قوی بر جبران داشتند.

دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه

____________________________

📕نام کتاب: پیامبر و دیوانه
____________________________

🖊️نویسنده: جبران خلیل جبران
____________________________

📃تعداد صفحات: 69 صفحه
____________________________

🏷️موضوع کتاب: عارفی
____________________________

بخشهایی از کتاب پیامبر و دیوانه

المصطفی، آن برگزیده دردانه، که سپیده دم روزگار خود بود، دوازده سال در شهر ارفالس در انتظار کشتی‌اش مانده بود تا بازگردد و او را به جزیره زادگاهش بازگرداند. در سال دوازدهم، در روز هفتم ایلول، موسم درو، از تپه بیرون باروی شهر بالا رفت و به سوی دریا نگریست، و دید کشتی‌اش از میان مه فرا می‌آید. 

بیوگرافی کوتاه از نویسنده جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران (۶ ژانویه ۱۸۸۳ – ۱۰ آوریل ۱۹۳۱) زاده بشرّی لبنان از نویسندگان لبنانی-آمریکایی و خالق کتاب”پیامبر” است. او در ششم ژانویه سال ۱۸۸۳، در خانواده ای مسیحی مارونی (منسوب به مارون قدیس) که به خلیل جبران شهرت داشتند، در البشری، ناحیه ای کوهستانی در شمال لبنان به دنیا آمد. مادرش زنی هنرمند بود که کامله نام داشت. جبران دانشگاه را در سال ۱۹۰۲ تمام کرد. زبان های عربی و فرانسه را آموخته بود و در سرودن شعر به مهارت رسیده بود.

 

آثار دیگر نویسنده جبران خلیل جبران : از آثار دیگر جبران خلیل جبرا میتوان به کتاب های شهریار مشرقی ، موسیقی ، عیسی پسر انسان و… اشاره کرد .

 

چرا پی دی اف کتاب پیامبر و دیوانه را باید خریداری کنید؟ 

حال سوال این است که چرا پی دی اف کتاب پیامبر و دیوانه را باید خریداری کنید؟ استعداد ادبی و طراحی جبران در نظرِ روشن‌فکران و هنرمندان شهر باستن تازه و غریب می‌نمود و برای همین این شاعر جوان شوریده‌رنگ انگشت‌‌نما شد و زن شاعر و نویسنده‌ای به نام جوزیفین پیبادی، سخت دل‌بستۀ او شد و منظومۀ کوتاهی در توصیف زندگی جبران در بِشِرّی نوشت. عنوان این منظومه «پیامبر» بود. از آن پس جوزیفین همیشه از جبران به نام «پیامبرِ من» یاد می‌کرد. این منظومه و آن رابطه بی‌گمان الهام‌بخش کتاب خیال‌انگیز و حکمت‌آمیزِ پیامبر بوده است که جبران چند سال از عمر خود را صرف نوشتن آن کرد. رد پایِ اثر معروف نیچه «چنین گفت زرتشت» نیز در این اثر مشهود است.

 



تصاویر پیش نمایش


معرفی و دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران-1
معرفی و دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران-1
معرفی و دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران-1
معرفی و دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران-1
معرفی و دانلود رایگان کتاب پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *