no-img
پروژه دانلود

دانلود رایگان کتاب روح و القوانین | پروژه دانلود

پروژه دانلود

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
معرفی و دانلود رایگان کتاب روح و القوانین منتسکیو
pdf
آگوست 20, 2024
حجم فایل: 11MB
مونتسکیو
۲۵,۰۰۰ تومان

معرفی و دانلود رایگان کتاب روح و القوانین منتسکیو


دانلود رایگان روح و القوانین روح القوانین رساله ای دربارهٔ نظریه سیاسی نوشته بارون منتسکیو است . مفهوم جدایی سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه، یکی از انگاره های پایه ای قوانین اساسی همه حکومت های پارلمانی اروپا و جهان، نخستین بار در کتاب روح القوانین تدوین و تنظیم شد.
روح القوانین تأثیری ژرف بر جمهوری فرانسه و دیگر جنبش های دموکراتیک و لیبرال جهان آن روزگار گذاشت و به مهم ترین منبع تدوین قانون اساسی آمریکا و اغلب مردم سالاری های اروپایی بدل شد.
در ادامه به بررسی و معرفی جامع وکتاب روح و القوانین با سایت پروژه دانلود همراه باشید.

درباره و خلاصه کتاب روح و القوانین

کتاب روح القوانین منتسکیو شامل سی و یک فصل است. که نویسنده آن در شروع با پیشرفت اثر از یکپارچگی فصول آغازین کاسته می شود. فصل اول تاهشتم به تعریف قوانین طبیعیو بشری و طبیعت حکومت ها و اصول حکومت ها و نحوه تناسب بین قوانین با اصول حکومت ها و فساد اصول حکومت هاست. در فصل های نهم تا سیزدهم به بررسی قوانین و رابطه شان با نیروی دفاعی دولت ، با آزادی و امنیت و با ابزارهای حکومتی مالیات ها و درآمدهای عمومی می پردازد . نظریه آزادی سیاسی که از طریق تقسیم قوا می تواند تنظیم شودد از این پنج فصل نتیجه می شود. از فصل چهاردهم الی آخر نیز به بررسی تاثیر شرایط اقلیمی و خاک و اعتقادات مذهبی و پول و تجارت و جمعیت بر قانون گذاری و همچنین نحوه تدوین قوانین می پردازد. یکی از مهمترین قسمت های روح القوانین نیز میتوان مدیحه سرایی های وی از نظام سیاسی انگلستان دانست که وی نهادهای آزادی در انگلستان را معلول این نهادها می داند.

دانلود رایگان کتاب روح و القوانین
____________________________

📕نام کتاب: کتاب روح و القوانین
____________________________

🖊️نویسنده: منتسکیو
____________________________

📃تعداد صفحات: 708 صفحه
____________________________

🏷️موضوع کتاب: نظریه سیاسی
____________________________

 

بخشهایی از کتاب روح و القوانین

” زندگی ملت ها مانند زندگی افراد است انسان حق دارد در حال دفاع از خود مرتکب قتل گردد و حمله کننده را بکشد زیرا زندگی که در اثر حمله به خطر می افتد ازآن اوست . همانطور که حیات کسی که حمله کرده و خطر را ایجاد کرده متعلق به وی می باشد ، ملل هم حق دارند برای حفظ خودشان جمگ نمایند زیرا حفظ هر ملت و دولتی مثل حفظ هر دولت و ملت دیگری است که به او حمله کرده است . “

بیوگرافی کوتاه از منتسکیو

یکی از اندیشمندان سیاسی فرانسه در عصر روشنگری بود که در ۱۶۸۹ در بوردو زاده شد. همه خاندان او از نژادگان و اشراف و در زمره حقوق‌دانان بودند. او نیز حقوق خواند و در ۱۷۰۸ به دادستانی پرداخت و در ۱۷۱۳ پس از مرگ پدر به رایزن حقوقی مجلس برگزیده شد.مونتسکیو به پژوهش‌های علمی، تاریخی و حقوقی توجه ویژه داشت و چون از وضع آن زمان کشور ناخرسند بود با نام مستعار کتابی به نام نامه‌های ایرانی منتشر کرد و چون این کتاب مورد توجه واقع شد، در ۱۷۲۷ میلادی به عضویت فرهنگستان فرانسه برگزیده شد.

 

آثار برجسته منتسکیو

منتسکیو دارای دو اثر بسیار شناخته شده‌است که عبارتند از:

  • نامه‌های ایرانی
  • روح‌القوانین

چرا pdf کتاب روح و القوانین را باید خریداری کنید؟

pdf کتاب «روح القوانین» یکی از تأثیرگذارترین کتاب های تمام دوران است. این شاهکار فلسفه سیاسی به طور گسترده در سراسر اروپا خوانده شد، خوانندگان مشتاقی را در انگلستان به خود جلب کرد و تأثیر عمیقی بر تدوین کنندگان قانون اساسی آمریکا گذاشت. مونتسکیو (1755-1689) که قبلا از طریق نامه‌های فارسی‌اش معروف و بحث‌برانگیز بود، اثری در دوران جوانی‌اش که در آن به طنز ناتوانی‌های جامعه فرانسه را طنز می‌کرد، در سال‌های آخر عمر خود به این رساله جدی درباره ماهیت حقوق روی آورد. اما گرچه موضوع به خودی خود عمیق بود، اما این جاذبه مانع شوخ طبعی معروف مونتسکیو نشد.

 

 



تصاویر پیش نمایش


معرفی و دانلود رایگان کتاب روح و القوانین منتسکیو-1
معرفی و دانلود رایگان کتاب روح و القوانین منتسکیو-1
معرفی و دانلود رایگان کتاب روح و القوانین منتسکیو-1
معرفی و دانلود رایگان کتاب روح و القوانین منتسکیو-1
معرفی و دانلود رایگان کتاب روح و القوانین منتسکیو-1

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *